نمایندگان-مجلس-امریکا-به-بایدن-نامه-فرستاد 

مجلس نمایندگان امریکا طی نامه‌ی از از جو بایدن رییس‌جمهور این کشور خواسته‌اند که اسراییل را از حمله به رفح منصرف کند.

به گزارش افغان نیوز؛ ‏۵۷ نماینده دموکرات در مجلس نمایندگان امریکا در نامه‌ای از جو بایدن خواسته‌اند که تمام تدابیر لازم را به کار بگیرد تا بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسراییل، را از حمله به رفح منصرف سازد.

با این حال، وزیر خارجه امریکا در دیدار با پادشاه اردن، بار دیگر خواستار برقراری آتش‌بس فوری در نوار غزه و آزادی گروگان‌های اسراییلی از نزد حماس شده است.

این در حالی است که آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده امریکا در جریان سفر خود به اسراییل اعلام کرد که واشینگتن از حمله نظامی اسراییل به رفح بدون وجود برنامه حمایت از غیرنظامیان پشتیبانی نمی‌کند.

 وزیر امور خارجه ایالات متحده امریکا که طی  سفری به اسراییل به سر می‌برد، با بیان این که تا کنون طرحی مبنی بر «حفاظت از غیرنظامیان فلسطینی در حمله به رفح» ندیده اعلام کرد که ایالات متحده از چنین حمله‌ای حمایت نخواهد کرد.
وزیر خارجه امریکا که پیش از این با بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسراییل دیدار کرده بود در گفتگو با خبرنگاران گفته است: «ما از یک عملیات نظامی بزرگ در رفح بدون نقشه‌ای کارآمد برای اطمینان از این که آسیبی به غیرنظامیان وارد نخواهد شد، نمی‌توانیم حمایت کنیم و حمایت نخواهیم کرد».

این درحالی است که کاخ سفید چندی قبل اعلام کرده بود که با اسراییلی، گزینه‌های جایگزینی برای رویای از بین بردن جنبش حماس در غزه بدون انجام حمله زمینی به رفح را بررسی خواهد کرد.

جان کربی، سخنگوی کاخ سفید طی یک کنفرانس خبری گفته است «یک و نیم میلیون نفر در رفح هستند و ما معتقدیم که انجام حمله زمینی بزرگ یک اشتباه و فاجعه خواهد بود».

سخنگوی کاخ سفید اضافه کرده است: امریکایی با مقام‌های اسراییلی زمانی که به واشنگتن سفر کنند درباره گزینه‌های احتمالی گفتگو خواهند کرد.

کروبی گفت جزئیات بیشتر درباره این سفر طی روزهای آینده اعلام خواهد شد.

گروبی عنوان نمود:«ما معتقدیم که به توافق آتش‌بس نزدیک شده‌ایم و رایزنی‌ها در این زمینه ادامه دارد. باید آتش‌بس برقرار شود تا زندانیان بازگردانده شوند و کمک‌های بیشتری ارسال شود.» او اشاره کرد: مذاکرات درباره توافق اسیران در حال پیشرفت است.

کربی افزوده است: ۱۱ کشور به پیش‌نویس قطعنامه مربوط به غزه در شورای امنیت رای داده‌اند. اما؛ روسیه و چین با این پیش‌نویس مخالفت کرده‌ اند.

با این حال، نخست‌وزیر اسراییل می‌گوید که هیچ فشاری نمی‌تواند ما را از حمله به رفح منصرف کند.

 بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسراییل نگرانی‌های جامعه‌ای بین‌المللی را در مورد حمله به رفح را رد کرده و گفته است که به اعزام نیروهایش به این منطقه ادامه خواهد داد.

وی گفته است: «در جبهه‌ی دیپلماسی، ما تا اکنون موفق شده‌ایم به نیروهای خود اجازه دهیم به‌طور بی‌سابقه‌ای به مدت پنج ماه کامل بجنگند. با این‌حال، بر کسی پوشیده نیست که فشار بین‌المللی در حال افزایش است.»

نتانیاهو گفته است: «کسانی که می‌گویند عملیات در رفح رخ نخواهد داد، همان‌هایی هستند که می‌گفتند ما وارد غزه نمی‌شویم، در الشفاء یا خان‌یونس اقدام نمی‌کنیم، و بعد از توقف جنگ در نوامبر، نبرد را از سر نمی‌گیریم.»

اسراییل مدعی است که رفح آخرین پایگاه حماس در غزه است و هزاران شبه‌نظامی و رهبران ارشد این گروه در این منطقه مستقر هستند.

با این حال، مقام‌های اسراییلی می‌گویند که عدم پاکسازی رفح به حماس اجازه می‌دهد تا کنترل بخش‌هایی از غزه را حفظ کند، از تونل‌های مصر استفاده کند و نیروهای خود را در آینده به سرعت بازسازی کند.

نمایندگان مجلس امریکا به بایدن نامه فرستاد 

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد